«ចចាមអារ៉ាម»មានន័យថា ដែលលេចឮដោយនិយាយតៗគ្នា ពីមួយទៅមួយរកចុងរកដើមមិនឃើញ, ដែលមិនទាន់ប្រាកដ,ដំណឹងចចាមអារ៉ាម, សំដីចចាមអារ៉ាម។ នេះបើយោ...
សៀមរាប៖ ដើមស្នាយជាច្រើនដើម កំពុងចេញផ្លែ នៅខាងកើតប្រាសាទអង្គរវត្ត។ ផ្លែស្នាយនេះ ត្រូវបានពលរដ្ឋខ្មែរ ពិសេសអ្នកជនបទស្គាល់ច្បាស់។ ពេលទុំផ្លែស្នាយសម្បុរលឿងទុំ និងមានរសផ្អែមផងដ...
ថ្វីដ្បិតពាក្យ«ពរ, ពោល និងពោរ»មាននៅក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរ និងមានអត្ថន័យផ្សេងៗគ្នា។ ប៉ុន្តែពាក្យទាំងបីនេះគឺមានតែពាក្យតែមួយទេ ដែលអាចប្រកបជាមួយពាក្យ ពេញ បាន គឺពាក្...
«ប្រមាណ» និង«ប៉ុន្មាន»គឺសុទ្ធតែជាពាក្យដែលចង់បញ្ជាក់ពីចំនួនអ្វីមួយ។ «ប្រមាណ» មានន័យថា ការរាប់,ការស្ទង់,គ្នេរ,ស្...
សៀមរាប៖ ពលរដ្ឋខ្មែរភាគច្រើន ស្គាល់ច្បាស់ជាងគេគឺ «ខ្លែងឯក» តែខ្លែងខ្មែរមានច្រើនបែបច្រើនយ៉ាងណាស់។ ឯខ្លែងហោប៉ៅ ជាខ្លែងដែលក្មេងៗនិយមលេងជាងគេ ព្រោះងាយស្រួលធ្វើ មុន...
សញ្ញានៃស្បែកខូចដោយសារកម្តៅថ្ងៃ មានដូចជា ស្បែកជ្រីវជ្រួញ, ស្នាមអុជពណ៌ត្នោត, និងសាច់មានលក្ខណៈជ្រាយ។ ស្បែកដែលខូចដោយសារកម្តៅថ្ងៃ កើតឡើងដោយសារស្បែកត្រូ...
«សទិស» សំដៅដោយអ្វីដែលមានមានភាពដូចគ្នា ត្រូវគ្នា ប្រហែលគ្នា ស្រដៀងគ្នា ឬប្រលាំគ្នា។ ដូច្នេះ«សទិសសព្ទ»មានន័យថា ពាក្យដែលមាន...
ពលរដ្ឋខ្មែរមួយចំនួនតែងនិយមប្រើមីសួនេះ យកទៅឆាជាម្ហូបក្រៀមសម្រាប់បរិភោគ ឬយកទៅវត្តនារដូវបុណ្យទាននានា។ ប៉ុន្តែ ពួកគេភាគច្រើនមិនបានដឹងថាពាក្យ«មី...
ទោះបីវចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត លើកយកពាក្យ «ម្ញ៉ិកម្ញ៉ក់, ម្ង៉ិកម្ង៉ក់, ម្ញ៉ែម្ញ៉, ម៉ែ្យម្យ៉, ង៉ិកង៉ក់, ញ៉ិកញ៉ក់» មក ពន្យល់ផ្សេងៗគ្នាក៏ដោយ...
«មូលប្បទានបត្រ»គឺជាពាក្យខ្មែរ។ ចំណែក«សែក»គឺពាក្យហៅតាមភាសាអង់គ្លេសcheque និងភាសាបារាំងchèque ។ គេប្រើពាក្យ«មូលប្បទានបត្រ» ឬ&laqu...
មុនជ្រាបឲ្យច្បាស់ថាពាក្យ«បេតិកភណ្ឌវប្បធម៌រូបី»និង«បេតិកភណ្ឌវប្បធម៌អរូបី» មានន័យខុសគ្នាបែបណា សារព័ត៌មានឌីជីថលថ្មីៗ សូមដកស្រង់និយមន័យខុសគ្នារវាងពាក...
«ចេរភាព និងនិរន្តភាព» ជាពាក្យមានខ្លឹមសារខុសគ្នា។ «ចេរភាព» មានន័យថាភាពដែលយូរអង្វែង។ ចេរកាល កាលដែលវែងឆ្ងាយ, ការប្រកបដោយចេរភាព (អ្វីដែលប្រកបដោយភាព រី...
ពាក្យដែលពលរដ្ឋធ្លាប់សរសេរជាអក្សរ «ន» ត្រូវបានប្តូរមកជាអក្សរ «ណ» វិញ។ កន្លងមកមហាជននៅតែច្រឡំសរសេរតែអក្សរ «ន»។ ...
យើងមិនអាចប្រើពាក្យ «អេ៎ប!» និង «អែប» លាយឡំគ្នានោះឡើយ ព្រោះក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត មានការពន្យល់ដាច់ដោយឡែក។...
ជាការពិតណាស់ដោយសារពាក្យពេចន៍ អក្សរខ្មែរមានពាក្យច្រើន ដែលបញ្ចេញសំឡេងដូចគ្នា ដូចជាពាក្យ «លស់»,«លួស» និង «លោះ»។ ពាក្យ...
សៀមរាប៖ សំពត់ប្រពៃណីខ្មែរមានច្រើនបែប ច្រើនយ៉ាង និងត្រូវបាននិយមប្រើប្រាស់តាមសម័យកាល។ សព្វថ្ងៃសំពត់ហូល ផាមួង សារុង ទទួលបានការពេញនិយមជាងគេ ហើយក្រណាត់ហូល ឬផាមួងនេះទៀតសោត ត្រូ...
«តូរ្យតន្ត្រី»អាចសរសេរម្យ៉ាងទៀតថា«តូយ៌តន្រ្តី»។ ពាក្យនេះអានថា«ដូរដន់ត្រី»មានន័យថា គ្រឿងភ្លេងដេញដំផ្លុំកូត។ នេះបើតាមវចនានុក្រមខ្មែរសម្ត...
តាមវចនានុក្រមសម្តេច ព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពាក្យ «សាំ» និង «ស៊ាំ» ស្ទើរតែមានអត្ថន័យស្រដៀងគ្នា ប៉ុន្តែមានពន្យល់យ៉ាងច្បាស់លាស់។...
«សម្លាញ់»ជាពាក្យតែមួយគត់តែត្រូវតាមវចនានុក្រមខ្មែរសម្តេច ជួន ណាត ហើយពាក្យដែលខុសពីនោះ មិនមែនជាពាក្យដែលមហាជនគួរតែប្រើនោះទេ។ គេនិយមប្រើពាក...
សទ្ទានុក្រមពាក្យថ្មីសាស្ត្រាចារ្យ ទូច គីមស្រ៊ាង សមាជិកក្រុមប្រឹក្សាជាតិភាសាខ្មែរ បានបញ្ជាក់ពាក្យ«អប្សរា»ដែលសរសេរជាភាសាអង់គ្លេស និងបារាំងដូចគ្នាថាApsara សំដៅលើ...