ពលរដ្ឋខ្មែរមួយចំនួនស្គាល់ពាក្យថា «បេតុង» នេះ។ ប៉ុន្តែ ពួកគេមិនបានដឹងថាពាក្យនេះជាពាក្យកម្ចីពីបរទេសឡើយ។ នៅក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរសម្តេច ជួន ...
វចនានុក្រមខ្មែរសម្ដេច ព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានកំណត់អត្ថន័យនៃពាក្យទាំងពីនេះដូចខាងក្រោម៖
ពាក្យ« សិក្ខា» ជានាម មានន័យថា ការសិក្សារៀនសូត្រ, កា...
ការសម្តែងនូវអាកប្បកិរិយាផឹតក្បត់ត្រូវបានមនុស្សស្រីជាច្រើនមើលដឹងតាមលក្ខណៈខុសៗពីគ្នា។ អ្នកខ្លះគ្រាន់តែយល់ថាធ្វើការរួមភេទជាមួយអ្នកដទៃ ហើយខ្លះទៀតយ...
វចនានុក្រមខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានបញ្ជាក់ពាក្យ«ចៃដី» អាចសរសេរជា«ចេតិយ» ឬ«ចាយដី» ក៏បានគឺសុទ្ធតែត្រឹមត្រូវដ...
យោងតាមវចនានុក្រមសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានបញ្ជាក់អត្ថន័យនៃពាក្យ «លិច»និង«លេច»ទាំងពីរនេះថា៖...
«បច្ច័យ»ដែលអានថា បុ័ច ចៃ នោះសរសេរជាបាលី បច្ចយ ហើយសំស្ក្រឹត ប្រត្យយ មានន័យថា ហេតុជាទីអាស្រ័យតគ្នា,ទំនង លំអាន ហេតុដែលនាំឲ្យផលប្រព្រឹត្ត...
«បន្ទោស» និង«បន្តុះ» គឺមានថ្នាក់ពាក្យជាកិរិយាសព្ទដូចគ្នា ហើយសុទ្ធតែជាពាក្យដែលសំដៅលើការស្តីឲ្យនរណាម្នាក់។«បន្ទោស» មានន័យថា ស្ដីឲ្យដោយគ្...
ពាក្យ «ភេរវកម្ម» មានអ្នកខ្លះបែរជាសរសេរថា «ភេវរកម្ម» ឬ «ភារវកម្ម» ទៅវិញ។ តាមវចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត គុណសព្ទ &laqu...
តាមពិតពាក្យ «បុរាណ»និង «បូរាណ»ទាំងពីរនេះ មានអត្ថន័យដូចគ្នា គ្រាន់តែពាក្យ «បុរាណ»ដែលសាធារណជននិយមសរសេរ ជាងពាក្យ &laqu...
នាមសព្ទ «គារវៈ» មានន័យថា សេចក្ដីគោរព, កិរិយាលំអុតលំឱន, ឱនលំទោន; ដំណើរប្រតិបត្តិតាម ។ «អគារវៈ» ដែលជាពាក្យផ្ទុយ គឺ ការមិនគោរព; ការមិនយកចិត្តទ...
ពលរដ្ឋបាននាំគ្នារិះគន់លើបុរសម្នាក់ដែលដើរតួជាអ្នកកែតម្រូវពាក្យនៅក្នុងផ្ទាំងរូបភាពដោយសរសេរអំពី «កំពោះ២ម៉ែត»ផ្សព្វផ្សាយលើបណ្តាញសង្គមហ...
ពាក្យ «បដិកម្ម» និង «ប្រតិកម្ម» មានន័យដូចគ្នា។ នេះបើតាមការពន្យល់ក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត។...
សទ្ទានុក្រមវិទ្យាសាស្រ្ត សេដ្ឋកិច្ច ខ្មែរ-អង់គ្លេស-បារាំង បានពន្យល់ពាក្យ «មីក្រូសេដ្ឋកិច្ច» មានន័យខុសពី«ម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច»ដូចខាងក្រោម៖...
ជាការពិតខួរក្បាលរបស់យើងម្នាក់ៗ គឺត្រូវការអុកស៊ីសែន ជាច្រើន ដើម្បីជួយអោយវាមានដំណើរការ ក្នុងកម្រិតមួយបានយ៉ាងល្អ ដូច្នេះការផឹកទឹកអោយបានច្រើន គឺអាចប្រា...
«ប្រសប់» និង«ប្រសព្វ» ទំនងជាមានពលរដ្ឋមួយចំនួនច្រឡំន័យគ្នា។ បើទោះបី ពាក្យទាំងពីរនេះមានសូរសព្ទដូចគ្នាក៏ពិតមែនក៏ពាក្យទាំងព...
«ចចាមអារ៉ាម»មានន័យថា ដែលលេចឮដោយនិយាយតៗគ្នា ពីមួយទៅមួយរកចុងរកដើមមិនឃើញ, ដែលមិនទាន់ប្រាកដ,ដំណឹងចចាមអារ៉ាម, សំដីចចាមអារ៉ាម។ នេះបើយោ...
សៀមរាប៖ ដើមស្នាយជាច្រើនដើម កំពុងចេញផ្លែ នៅខាងកើតប្រាសាទអង្គរវត្ត។ ផ្លែស្នាយនេះ ត្រូវបានពលរដ្ឋខ្មែរ ពិសេសអ្នកជនបទស្គាល់ច្បាស់។ ពេលទុំផ្លែស្នាយសម្បុរលឿងទុំ និងមានរសផ្អែមផងដ...
ថ្វីដ្បិតពាក្យ«ពរ, ពោល និងពោរ»មាននៅក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរ និងមានអត្ថន័យផ្សេងៗគ្នា។ ប៉ុន្តែពាក្យទាំងបីនេះគឺមានតែពាក្យតែមួយទេ ដែលអាចប្រកបជាមួយពាក្យ ពេញ បាន គឺពាក្...
«ប្រមាណ» និង«ប៉ុន្មាន»គឺសុទ្ធតែជាពាក្យដែលចង់បញ្ជាក់ពីចំនួនអ្វីមួយ។ «ប្រមាណ» មានន័យថា ការរាប់,ការស្ទង់,គ្នេរ,ស្...