អ្នកដែលធ្លាប់តែសរសេរ «សាកសម»និង«សាកសិទ្ធិ» ត្រូវបែរមកសរសេរជា«ស័ក្តិសម»និង«ស័ក្តិសិទ្ធិ»វិញទើប ត្រឹមត្រូវទៅតាមវចនានុក្រមខ្ម...
«មោក្ខ» អានថា «មោក-ខៈ» រីឯ «មោឃ» អានថា «មោឃៈ ឬ មោក»។ តាមវចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពាក្យទាំងពីរមានន័យដូច...
«ប្រទានកម្ម»មានន័យថា កិច្ចសន្យាផ្ទេរកម្មសិទ្ធិទ្រព្យណាមួយរបស់ជនម្នាក់ទៅជនម្នាក់ទៀតដែលព្រមទទួលយកទ្រព្យនោះ ជាអំណោយជាសំណងថ្លៃការ ឬជារង្វាន់ ឬក៏ដើម្បីដាក់ធុរៈអ្វី...
ភ្នំពេញ៖ ពាក្យថា «បរិបូរ, បរិបូណ៌ និង បរិបូរណ៍»គឺជាពាក្យដែលសាធារណជន លោកនៅមានភាពមិនច្បាស់លាស់នៅក្នុងការសរសេរនៅឡើយ។ មូលហេតុ គឺមិនសូវបានយល់ដឹង...
រវាងពាក្យទាំងអស់នេះ គឺត្រឹមត្រូវដូចគ្នា ហើយអាចសរសេរមួយណាក៏បាន។ វចនានុក្រម សម្តេចព្រះរាជ ជួន ណាត បានពន្យល់ពាក្យ «រឭក»,«រំឭក»«...
«គូលី» មានន័យថា មនុស្សដែលស៊ីឈ្នួលធ្វើការឲ្យគេ។ ពាក្យនេះមានដើមកំណើតមកពីប្រទេសហិណ្ឌូស្តង់ ដែលសរសេរ«កុលិ» សំដៅលើមនុស្សស៊ីឈ្នួលធ្វើការឲ្យជនជាតិហិណ្ឌូ ...
មនុស្សភាគច្រើនមិនដែលដឹងថាពាក្យ «ប្រមាទ» និង «ប្រមាថ» នេះប្រើខុសគ្នា និងមានអត្ថន័យខុសគ្នាយ៉ាងដូចម្តេចនោះទេ។ វចនានុក្រមខ្មែររបស់...
«ជំរំ» សំដៅលើទីកន្លែងស្នាក់អាស្រ័យបណ្តោះអាសន្ន។ ចំណែក«ជុំរុំ»សំដៅលើការជួបជុំគ្នា។ នេះបើតាមវចនានុក្រមខ្មែររបស់សម្តេចព្រះសង្ឈរា...
ជាការពិតណាស់ដោយសារពាក្យពេចន៍ អក្សរខ្មែរមានពាក្យច្រើន ដែលបញ្ចេញសំឡេងដូចគ្នា ដូចជាពាក្យ «លស់»,«លួស» និង «លោះ»។ ពាក្យ...
«ប្រសប់» និង«ប្រសព្វ» ទំនងជាមានពលរដ្ឋមួយចំនួនច្រឡំន័យគ្នា។ បើទោះបី ពាក្យទាំងពីរនេះមានសូរសព្ទដូចគ្នាក៏ពិតមែនក៏ពាក្យទាំងព...
«លូខ» និង «លូក» មានសូរដូចគ្នា ប៉ុន្តែន័យខុសគ្នា។ នេះបើផ្អែកតាមការពន្យល់ពាក្យនីមួយៗនៅក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជជួន ណាត។...
អ្នកខ្លះសរសេរ«នាំអាត»ហើយខ្លះទៀតសរសេរ«នាំអាទិ៍»។ វចនានុក្រមខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានបញ្ជាក់ថា ការសរសេរពាក្យ «នាំអាទិ៍» ទើបត្រឹ...
ជាផ្កាមានសណ្ឋានជាវល្លិ៍ មានបន្លា មានក្លិនក្រអូបស្រាល ដែលមានពណ៌ក្រហមស្រស់ ផ្កានោះ ជា «កុលាប»។ «កុលាប» ជាពាក្យដែលត្រឹមត្រូវតាម...
«បច្ច័យ»ដែលអានថា បុ័ច ចៃ នោះសរសេរជាបាលី បច្ចយ ហើយសំស្ក្រឹត ប្រត្យយ មានន័យថា ...
នៅក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរ របស់សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានបញ្ជាក់ថា ពាក្យទាំងពីរនេះប្រើក្នុងន័យផ្សេងពីគ្នា។...
មានអ្នកខ្លះ សរសេរពាក្យ «ឆ្វាក់» ក្នុងន័យ «ដែលចេះតែងាយប្រទះ និងសមប្រកបរឿងអ្វីមួយ»។ ប៉ុន្តែបើតាមវចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ...
មនុស្សភាគច្រើនអះអាងថា រវាងពាក្យទាំងនេះថា អាចប្រើបានទាំងអស់។ នៅក្នុងវចនានុក្រមសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានបញ្ជាក់ពាក្យដែលត្រឹមត្រូវ គឺ «ថ្មើរនេះ ឬថ្...
«ត្លុក» សំដៅលើអ្នកកំប្លែង អ្នកដែលបង្កើតបរិយាកាសឲ្យគេសប្បាយរីករាយ។ រីឯ «ភ្លុក» ជាឆ្អឹងដុះចេញពីមាត់សត្វ។ ចំណែក «ថ្លុក&raqu...
ងារជា «សម្តេច» មិនមែនមន្ត្រីគ្រប់រូបដែលបម្រើប្រទេសជាតិ ចេះតែទទួលបានដោយងាយៗនោះទេ។ ពាក្យថា «សម្តេច» នេះ ត្រូវបានសាធារណជនគោរព និង...
«ផាសុក» និង «អផាសុក» ជាពាក្យបាលី។ «ផាសុក» មានន័យថា សេចក្ដីសុខ, សេចក្ដីសម្រាន្ត, សេចក្ដីសប្បាយ។ នៅតាមផាសុក, ផាសុកភាព ។ រីឯ «អផាស...