ជាតិ
តើ​បោះ​បាយបិណ្ឌ​ឲ្យ​ប្រេត ពិតជា​បាន​ដល់​ប្រេត​មែនឬ?
17, Sep 2016 , 8:39 am        
រូបភាព
ប្រជាពលរដ្ឋ​តែងតែ​នាំគ្នា​ទៅ​បោះ​បាយបិណ្ឌ​នៅតាម​វត្ត​អារាម ដែល​ស្ថិតក្នុង​ស្រុកភូមិ​របស់​ខ្លួន នាពេល​ព្រលឹម ម៉ោង៤ ឬ៥ ទៀបភ្លឺ ជា​រៀងរាលថ្ងៃ ក្នុង​រដូវ​បុណ្យ​ភ្ជុំបិណ្ឌ។ ប្រជា​ពុទ្ធបរិស័ទ​តែង​ជឿថា ការបោះ​បាយបិណ្ឌ គឺ​ដើម្បី​បញ្ជូន​អាហារ​ទាំងនេះ ទៅ​ឲ្យ​ពពួក​ញាតិ​របស់ខ្លួន ដែល​បាន​បាត់​ជីវិត​យូរ​ក្តី ឬ​ពេលថ្មីៗក្តី ជាពិសេស ដោយ​សេចក្តី​ភ័យខ្លាច​ថា សាច់ញាតិ​របស់ខ្លួន​អាច​ភ្លាត់សតិ​ទៅ​កើតជា​សត្វ​ប្រេត ដោយ​អំពើ​បាប​ណាមួយ។ តើ​ការបោះ​បាយបិណ្ឌ​នេះ ពពួកសត្វ​ប្រេត​ដែលជា​សាច់ញាតិ ពិតជា​អាច​ទទួលបាន​មែនឬ? ឬក៏​គ្រាន់តែ​ជា​អ​បិ​យ​ជំនឿ?



មុននឹង​យើង​អាចឈាន​ទៅដល់​ការពិភាក្សា​ថា ការបោះ​បាយបិណ្ឌ​ឲ្យ​ប្រេត ហើយ​ប្រេត​អាច​ទទួលបាន​ឬ​មិនបាន​នោះ គឺ​យើង​ត្រូវ​សិក្សា​ឈ្វេង​យល់ថា តើ​ពិត​ជាមាន​ប្រេត ឬ​មិនមាន ជាមុនសិន។ បើ​អ្នក​មិន​ជឿថា​មាន​ប្រេត​ទេ ដូច្នេះ​ការបោះ​បាយបិណ្ឌ​ឲ្យ​ប្រេត ថា​បាន​ឬ​មិនបាន មិនចាំបាច់​រៀបរាប់​ឡើយ ព្រោះ​ហេតុផល​ថា បើ​អ្នក​មិន​ជឿថា​មាន​ប្រេត​ផង អីចឹង​មាន​ហេតុផល​អ្វី ដែល​ត្រូវ​ចង់ដឹងថា ការបោះ​បាយបិណ្ឌ​ឲ្យ​ប្រេត ថា​បាន​ឬ​មិនបាន​នោះ។ តែបើ​អ្នក​ជឿថា​មាន​ប្រេត​នោះ អីចឹង​ទើប​ជាការ​គួរ ក្នុងការ​ចង់ដឹងថា​ការបោះ​បាយបិណ្ឌ​ឲ្យ​ប្រេត ពិតជា​បាន​ឬ​មិនបាន។ 

បើតាម​ទ្រឹស្តី​ព្រះពុទ្ធសាសនា សត្វ​ប្រេត ជា​សត្វ​មួយ​ប្រភេទ ដែលមាន​ស្ថាន​ឬ​ភព ជាទី​អាស្រ័យ និង​ជាទី​ចាប់កំណើត ដូច​សត្វ​ដទៃទៀត​ដែរ។ ស្ថាន​ប្រេត ជា​ស្ថាន​មួយ ដែល​ស្ថិតក្នុង​ស្ថាន​អបាយភូមិ រួមមាន​ស្ថាន​នរក, ស្ថាន​ប្រេត, ស្ថាន​អសុរកាយ និង​ស្ថាន​តិរច្ឆាន។ ដូច្នេះ សត្វ​ប្រេត ពិត​ជាមាន​ក្នុង​ធម្មជាតិ​មែន បើតាម​ព្រះធម៌​នៃ​ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធ ដូច​ការរៀបរាប់​មក​នេះ។ ក្នុង​ស្ថាន​ប្រេត​នេះ មាន​សត្វ​ប្រេត មាន​ចំនួន១២ពួក​គឺ វ​ន្តា​ស​ប្រេត១, កុណ​បាស​ប្រេត១, គូថ​ខា​ទក​ប្រេត១, អគ្គិ​ជាល​មុខ​ប្រេទ១, សូ​ចិ​មុខ​ប្រេត១, ត​ណ្ហ​ដ្តិ​ប្រេត១, សុ​និ​ជ្ឈា​មក​ប្រេត១, ស​ត្ថ​ង្គ​ប្រេត១, បព្វ​ត​ង្គ​ប្រេត១, អ​ជគរ​ង្គ​ប្រេត១, វិមាន​ក​ប្រេត១, និង​ម​ហិ​ទ្ធិ​ក​ប្រេត។ ប្រេទ​ទាំង១២ពួកនេះ មាន​រូបខុសៗគ្នា និង​ទទួលរង​ទុក្ខផ្សេងៗគ្នា ទៅតាម​អំពើ​បាប​ដែល​ខ្លួន​បាន​ប្រព្រឹត្ត។ បញ្ហា​ប្រេត១២ មិនអាច​រៀបរាប់​ម្តងមួយៗនៅពេលនេះ​បានទេ ដូច្នេះ​សូម​រៀបរាប់​ដោយ​សង្ខេប​ប៉ុន​ណឹ​ង​ចុះ។

ឥឡូវ​យើង​បានដឹងហើយថា ប្រេត​ពិតជា​មាន​មែន បើតាម​ព្រះធម៌​នៃ​ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធ។ ពេលនេះ ឈានដល់​បញ្ហា​កម្ម​ថា តើ​ការបោះ​បាយបិណ្ឌ​ឲ្យ​ប្រេត ប្រេត​ពិតជា​អាច​ទទួលបាន​មែនឬ? ដើម្បី​ដឹង​ចម្លើយ​ថា បាន​ឬ​មិនបាន​នោះ អ្នក​ត្រូវ​យល់​ពី​ពាក្យ​ថា​ទាន​ជា​មុខ​សិន។ ពេល​អ្នក​យល់​ពី​ការ​ឲ្យ​ទាន នោះ​អ្នក​ច្បាស់​ជា​យល់ថា ការបោះ​បាយបិណ្ឌ ពិតជា​បាន​ឬ​មិនបាន​ដល់​ប្រេត ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ។

ទាន មានន័យថា ការ​ឲ្យ​នូវ​របស់​ដែល​គួរ​ឲ្យ ដល់​បុគ្គល​ដែល​គួរ​ឲ្យ ។ ចុះ​ដូចម្តេច​ដែល​ហៅថា វត្ថុ​ដែល​គួរ​ឲ្យ? ហើយ​ដូចម្តេច​ដែល​ហៅថា បុគ្គល​ដែល​គួរ​ឲ្យ? វត្ថុ​ដែល​គួរ​ឲ្យ សំដៅ​ដល់ វត្ថុ​ទាំងឡាយ​ដែល​ញ៉ាំង​ប្រយោជន៍​ឲ្យ​កើតមាន​ដល់​បុគ្គល​អ្នកទទួល ដូចជា អាហារ​បរិភោគ គ្រឿង​ឧ​បរិភោគ (របស់​ប្រើប្រាស់) ទីស្នាក់អាស្រ័យ ថ្នាំ​សម្រាប់​ព្យាបាល​ជំងឺ ជាដើម ។បុគ្គល​ដែល​គួរ​ឲ្យ សំដៅ​ដល់ បុគ្គល​ដែល​សក្តិសម​នឹង​ទទួលបាន​នូវ​វត្ថុ​ដែល​ផ្តល់​ឲ្យ ដូចជា មាតាបិតា អ្នកមាន​គុណធម៌​ខ្ពង់ខ្ពស់ អ្នកបួស អ្នកមាន​សីល ចាស់ព្រឹទ្ធាចារ្យ ឬក៏​អ្នកក្រខ្សត់ ជន​ទុគ៌ត​ជាដើម ។

ដូច្នេះ យើង​សង្កេតឃើញថា ហេតុដែល​នាំ​ឲ្យ​កើត​ទាន​មាន​ពីរ គឺ អ្នក​ឲ្យ​ទាន១ និង​អ្នក​ទទួលទាន។ ទល់​តែមាន​អ្នក​ឲ្យ​ទាន និង​អ្នក​ទទួលទាន នោះ​ទើប​សកម្មភាព​នៃ​ការធ្វើ​ទាន​កើតឡើង​បាន។ ពេល​អ្នកធ្វើ​ទាន​ប្រកបដោយ​សទ្ធា​ជ្រះថ្លា និង​ទឹកចិត្ត​សប្បាយរីករាយ នោះ​អ្នកនឹង​ទទួលបាន​នូវ​បុណ្យ​កុសល​ពី​ការធ្វើ​ទាន។ លើសពីនេះទៅទៀត អ្នក​ក៏​អាច​ឧទ្ទិស​បុណ្យ​កុសល និង​ផលានិសង្ស​ពី​ការធ្វើ​ទាន ជូន​ដល់​បុព្វការី​ជន និង​សាច់ញាតិ​របស់​យើង​ទាំងឡាយ​ដែល​បាត់បង់​ជីវិត​ទៅ។

ដូច្នេះ​យើង​ឃើញថា អ្នក​ទទួលទាន គឺជា​ស្ពាន​ចម្លង​បុណ្យ​កុសល​ពី​ការធ្វើ​ទាន​របស់​យើង បញ្ជូន​ដល់​អ្នកស្លាប់។ ចុះបើ​អ្នកយក​វត្ថុ​ទាំងឡាយ យកទៅដាក់​មុខ​ផ្នូរ សែន​ព្រេង ឬ​បោះចោល ហើយ​ឧទ្ទិស ថា​សូម​ឲ្យ​វត្ថុ​នេះ​ឬ​អាហារ​នេះ ទៅដល់​ជីដូន​ជីតា​របស់​យើង តើ​សាច់ញាតិ​យើង​ទាំងនោះ អាចនឹងទទួល​បានដែ​រ​ឬទេ? ថា​ទេ! យើង​មិនអាច​យក​វត្ថុ​ឬ​អាហារ​ទាំងនេះ ទៅ​បោះចោល ឬ​ដាក់​មុខ​ផ្នូរ ហើយ​សែន​ឧទ្ទិស ថា​ឲ្យ​ទៅដល់​ពួកគាត់ ហើយ​ពួកគាត់​ទទួលបាន​នោះទេ។ រឿងនេះ​ប្រៀបដូចជា​យក​ស្មៅ​ទៅ​ឲ្យ​គោ​ស្លាប់ ស៊ី​អីចឹង​ដែរ។ គោ​ដែល​ស្លាប់​ទៅហើយ ធ្វើ​ម្តេច​នឹង​អាច​ស៊ី​ស្មៅ​បាន​ទៅ? បើ​យើង​ធ្វើ​ដូច្នេះ​មែន បានន័យថា យើង​ពិតជា​ធ្វើ​ដោយ​ខ្លះ​ការពិចារណា​ហើយ។

ការធ្វើ​ទាន ក៏​ដូច្នេះ​ដែរ។ យើង​ម្តេច​នឹង​អាច​យក​វត្ថុ​ឬ​អាហារ​ទៅ​បោះចោល ហើយ​ឧទ្ទិស​សូម​ឲ្យ​ដល់​សាច់ញាតិ​យើង​ដែល​ចែក​ស្ថាន​ទៅ? ដើម្បី​ឲ្យ​ឧទ្ទិស​នូវ​វត្ថុ​ក្តី អាហារ​ក្តី ទៅដល់​បុព្វការី​ជន​ដែល​ធ្វើ​មរណកាល ចាំបាច់​ត្រូវតែមាន​អ្នក​ទទួលទាន មានដូចជា​ព្រះសង្ឃ ចាស់ព្រឹទ្ធាចារ្យ អ្នកមាន​សីល និង​មាន​គុណធម៌​ខ្ពង់ខ្ពស់។ បន្ទាប់ពី​ការ​ប្រគេន ឬ​ជូន​វត្ថុ​ទាំងនោះ​ទៅដល់​ព្រះសង្ឃ ឬ​ចាស់ព្រឹទ្ធាចារ្យ នោះ​ទើប​យើង​អាច​ឧទ្ទិស​បុណ្យ​ទាំង​អម្បាលម៉ាន ពី​ការធ្វើ​ទាន​នេះ ទៅដល់​សាច់ញាតិ​យើង​ដែល​ចែក​ស្ថាន។

ត្រឡប់មក​សិក្សា​ពី​ការបោះ​បាយបិណ្ឌ​វិញ។ តើ​ការបោះ​បាយបិណ្ឌ​នេះ ជា​អំពើ​ទាន​ដែល​ប្រកបដោយ​អង្គហេតុ ឬ​លក្ខណៈ​គ្រប់គ្រាន់ ដូច​ការ​ពោល​មក​ខាងលើ​ដែល​ឬទេ?  ថា​ទេ! ព្រោះ​ដុំ​បាយ​នេះ យកទៅ​បោះចោល​ទេ មិន​យកទៅ​ប្រគេន​ព្រះសង្ឃ​ឬ​អ្នកមាន​សីល​ឡើយ។ បើ​អំពើ​នេះ​មិនមែនជា​អំពើ​ទាន ដូច្នេះ​អ្នក​ដែល​ស្លាប់​ទៅហើយ មិនអាច​នឹង​ទទួលបាន​ឡើង​យ។ និយាយ​ឲ្យ​ឆាប់​ចប់ បានន័យថា បោះ​បាយបិណ្ឌ គឺ​ដូចជា​ការយក​អង្ករ​បោះចោល​លើ​ផ្ទាំង​ថ្ម​អីចឹង​ដែរ ច្បាស់​ជា​មិន​ផល​អ្វី​នោះទេ។ ដូច្នេះ​ការបោះ​បាយបិណ្ឌ​នេះ យើង​ត្រូវ​ទទួលស្គាល់ថា មិនបាន​ផល​អ្វី​ឡើយ ព្រោះ​ប្រាសចាក​ពី​អង្គ​នៃ​ការធ្វើ​ទាន ដូច​បាន​អធិប្បាយ​មកនេះ។

ចុះបើ​បោះ​ដុំ​បាយ​ចោល ដោយ​គ្មាន​ប្រយោជន៍​អ្វី​ដូច្នេះ តើ​ហេតុអ្វី​បានជា​បុព្វបុរស​យើង​បង្កើត​ពិធី​នេះ​ឡើង? 

ប្រជាពលរដ្ឋ​ទូទៅ ជាពិសេស​យុវជន គ្រាន់តែ​យល់ថា ការបោះ​បាយបិណ្ឌ គឺ​ដើម្បី​បញ្ជូន​អាហារ​ទាំងនេះ​ទៅ​ឲ្យ​ពពួក​ញាតិ​របស់ខ្លួន តែ​មិនបាន​យល់​ពី​គំនិត​អប់រំ​របស់​បុព្វបុរស ដែល​បង្កប់​ក្នុង​ពិធី​នេះ។ តាមពិតទៅ គំនិត​នៃ​ការបង្កើត​ពិ​ធិ​បោះ​បាយបិណ្ឌ​របស់​អ្នកប្រាជ្ញ​ខ្មែរ​យើង គឺ​មិនមែន​គ្រាន់តែ​ឧទ្ទិស​ដល់​ញាតិ​ទាំងឡាយ​ដែល​ស្លាប់​នោះទេ តែ​នៅមាន​គំនិត​អប់រំ​ដ៏​ជ្រាលជ្រៅ​ជាច្រើន​ទៀត សម្រាប់​សេចក្តីសុខ​ចម្រើន​ដល់​ជីវិត​រស់នៅ​នាពេល​បច្ចុប្បន្ន។  គោលបំណង និង​គំនិត​របស់​ដូនតា​យើង​ដែល​បង្កប់​អត្ថន័យ​ក្នុង​ពិធី​នេះ ដើម្បី​ជា​ប្រយោជន៍​សម្រាប់​ជីវិត​នោះ​រួមមាន៖

១. នៅពេលដែល​យុវជន យុវនារី ទៅ​វត្ត​បោះ​បាយបិណ្ឌ ដោយ​យល់ថា​បោះ​ឲ្យ​ញាតិសន្តាន​ដែល​ស្លាប់ទៅ គឺជា​ឱកាស​ដ៏​ល្អ សម្រាប់​ព្រះសង្ឃ​បង្ហាត់បង្រៀន​ពួកគេ ឲ្យ​យល់​ពី​ព្រះពុទ្ធសាសនា របៀបរបប ក្នុង​វត្ថ​អារាម។ យុវជន​ភាគច្រើន​មិនសូវ​ចូលចិត្ត​ទៅ​វត្ត​ឡើយ ដោយ​យល់ថា ការ​ទៅ​វត្ត​អារាម​គឺជា​តួនាទី​របស់​មនុស្ស​ចាស់ ហេតុដូច្នេះ​ហើយ​បាន​ពួកគេ​មិនសូវ​យល់​ពី​របៀបរបប បែបផែន និង​ទំនៀមទម្លាប់​ក្នុង​វត្ត។ អ្នកខ្លះ​សូម្បីតែ​និយាយ​ជាមួយ​ព្រះសង្ឃ ក៏​មិនចេះ​និយាយ​ផង កុំថាឡើយ​និយាយ អ្នក​ខ្លះទៀត​សូម្បីតែ មើលមុខ​ព្រះសង្ឃ​ក៏​មិន​ហ៊ាន​ទៅទៀត។ ដូច្នេះ​ពេល​យុវជន​ទាំង​នោះមក​វត្ត​បោះ​បាយបិណ្ឌ គឺជា​មធ្យោបាយ​មួយ​ដើម្បី​ដាស់​ស្មារតី​របស់​ពួកគេ​ឲ្យ​ស៊ាំ​ក្នុងការ​ទៅ​វត្ត​ធ្វើបុណ្យ ដើម្បី​មាន​ភាពស្និទ្ធស្នាល​នឹង​ព្រះសង្ឃ ហើយក៏​យល់​ពី​ប្រពៃណី និង​ជីវិត​អ្នកបួស​ដែរ។

២. ការ​មក​បោះ​បាយ​បាយបិណ្ឌ ធ្វើ​ឲ្យ​ប្រជាកសិករ ជាពិសេស​ក្រុមយុវជន មានឱកាស​ថ្វាយបង្គំ​ព្រះ ស្តាប់​ព្រះសង្ឃ​សូត្រធម៌ ដើម្បី​រំ​ឮ​គុណ​ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធ​បរមគ្រូ​នៃ​យើង​ទាំងបី​គឺ បញ្ញា​គុណ ករុណា និង​វិសុទ្ធិ​គុណ។ ជាធម្មតា​នៅពេល​ពួកគេ​ទៅ​ជួបជុំ​គ្ន​នៅ​វត្ត​ពេល​ម៉ោង៤ទៀបភ្លឺ អ្វីដែល​ព្រះសង្ឃ​ត្រូវ​រៀបចំ​នោះ គឺ​ការ​ថ្វាយបង្គំ​ព្រះ។ នៅពេលដែល​ព្រះសង្ឃ​ថ្វាយបង្គំ​សូត្រ​ព្រះធម៌ យុវជន​ទាំងនោះ ក៏​ត្រូវបាន​ព្រះសង្ឃ​ដឹកនាំ​ឲ្យ​ចេះ​រៀបចំ​ឥរិយាបថ ថ្វាយបង្គំ​ព្រះពុទ្ធ​ដែរ។ ការថ្វាយ​បង្គំ រំ​ឮ​គុណ​ព្រះ ក៏​ជាការ​សន្សំ​បុណ្យ និង​ញ៉ាំង​ចិត្ត​ឲ្យ​ជ្រះថ្លា និង​បរិសុទ្ធ​ដែរ សម្រាប់​យុវជន។

៣. អ្វីដែល​សំខាន់បំផុត​នោះ​គឺ ព្រះសង្ឃ​អាចដឹកនាំ​យុវជន​ឲ្យ​សុំ​សីល៥ ក្រោយពី​សូត្រធម៌​ថ្វាយបង្គំ​ព្រះ​ព្រះពុទ្ធ។ ក្រោយ​ន​ស្សការ​ចបា់ ព្រះសង្ឃ​តែងតែ​ប្រទាន​នូវ​សីល៥ ដែល​ហៅថា បញ្ចសីល​ដល់​យុវជន យុវនារី ដែល​សីល៥នោះ គឺ ការមិន​សម្លាប់​ជីវិត​មនុស្ស​ឬ​សត្វ១, ការមិន​លួច​ទ្រព្យ​អ្នកដទៃ១, ការមិន​រំលោភបំពាន​លើ​កូន​ឬ​ប្តី​ប្រពន្ធ​របស់គេ១, ការមិន​ភូតកុហក១ និង​ការមិន​សេព​គ្រឿង​ស្រវឹង​មួយ។ សីល៥ គឺជា​សីលធម៌​សម្រាប់​មនុស្ស​គ្រប់រូប​ក្នុងសង្គម គួរ​គប្បី​ប្រកាន់យក ដោយ​ពុំ​អាច​ខ្លះ​បាន។

៤. ក្រោយពី​ថ្វាយបង្គំ​ព្រះ និង​សុំ​សីល​រួច នៅមាន​កម្មវិធី​មួយទៀត គឺ​ការ​ទេសនា​អប់រំ យុវជន។ ព្រះសង្ឃ​តែងតែ​ទេស​សនា​ឲ្យ​យុ​ជន​គ្រប់រូប ដែលជា​ទំពាំង​ស្នង​ឬ​ស្សី ឲ្យ​ចេះដឹង​ខុសត្រូវ មាន​សីលធម៌ យល់​ពី​ព្រះពុទ្ធសាសនា ក្លាយ​កូន​កតញ្ញូ ហើយ​ថែម​ចេះ​សាមគ្គី​គ្នា ចេះ​ជួយ​គ្នា ចេះ​ស្រឡាញ​ជាតិ ការពារ​ទឹកដី។ល។

៥. បន្ទាបពី​ថ្វាយបង្គំ​ព្រះ, សុំ​សីល និង​ស្តាប់ធម៌​ទេសនា ទើប​ពិធី​បោះ​បាយបិណ្ឌ​ចាប់ផ្តើម។ ពេល​បោះ​បាយ​ហើយ ព្រះសង្ឃ​ក៏បាន​សូត្រ​នូវ​បរ​ភាវ​សូត្រ ដើម្បី​ឲ្យ​យុវជន​ទាំង​នោះបាន​ឭ។ បរាភវ​សូត្រ គឺជា​បែបបទ ឬក៏​មាត្រា ដែល​បង្ហាញ​ពី​អត្ថន័យ នៃ​សេចក្តី​វិនាស។ ការសូត្រ​បទ​បរាភវ​សូត្រ​នេះ គឺជា​ការរៀបរាប់​ពី​សេចក្តី​វិនាស​ទាំងឡាយ ដែល​ជន​ប្រុស​ស្រី ត្រូវ​ចៀសវាង និង​កុំ​ប្រព្រឹត្ត​ឡើយ។

រួម​មក ការបោះ​បាយបិណ្ឌ​នោះ មិនបាន​អ្វី​មកវិញ​ទេ តែ​ការ​ថ្វាយបង្គំ និង​ការ​រឭក​ដល់​គុណ​ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធ ព្រមទាំង​ការសុំ​សីល​ពី​ព្រះសង្ឃ គឺជា​ការកសាង​បុណ្យ​កុសល​ដ៏​ច្រើន​លើសលុប​ដើម្បី​សេចក្តីសុខ​ក្នុង​បច្ចុប្បន្ន​និង​អនាគត។ ម្យ៉ាងទៀត យើង​ក៏​អាច​ឧទ្ទិស​ផលានិសង្ស ដែល​កើតចេញពី​ទឹកចិត្ត​នៃ​ការ​រឭក​ដល់​គុណព្រះពុទ្ធ និង​ការ​រក្សាសីល ជូន​ដល់​បុព្វការី​ជន​របស់​យើង​ផល​ដែរ។ ហើយ​ការ​ស្តាប់ធម៌​ទេសនា និង​ស្តាប់​ព្រះសង្ឃ​សូត្រ​បរាភវ​សូត្រ គឺជា​ហេតុ​នាំ​ឲ្យ​កើត​បញ្ញា និង​កើត​ចំណេះដឹង ដែល​អាច​ឲ្យ​យើង​ភ្លឺស្វាង​ក្នុងការ​ដឹកនាំ​ជីវិត​ឆ្ពោះទៅកាន់​សុភមង្គល។ ជាងនេះទៅទៀត យុវជន​ទាំងអស់​ក៏​ចេះ​សាមគ្គី​គ្នា និង​កើត​ចិត្ត​ស្រឡាញ់​ជាតិ និង​សាសនា​ផងដែរ៕ 


© រក្សាសិទ្ធិដោយ thmeythmey.com